Επιστήμη: Ένα ζεστό μπάνιο μπορεί να σε βοηθήσει να κάψεις περισσότερες θερμίδες από την άθληση.

Αν είσαι ένας από τους πολλούς, πολλούς, πολλούς ανθρώπους που μισούν τη γυμναστική, αλλά θέλουν να βρουν τη φόρμα τους πριν έρθει το καλοκαίρι, υπάρχουν για σένα καταπληκτικά νέα:

Έρευνες έχουν δείξει ότι ένα ζεστό μπάνιο μπορεί να σε βοηθήσει να κάψεις τόσες θερμίδες όσες και με την άθληση. Αν λοιπόν πολεμούσες με την ιδέα να πληρώσεις μία συνδρομή σε γυμναστήριο ή να αγοράσεις αθλητικά παπούτσια (είναι άλλωστε και εγκληματικά ακριβά, έτσι δεν είναι;), πάρε βαθιά αναπνοή, βάλε την αγαπημένη σου μουσική, ετοίμασε ένα αφρόλουτρο και βυθίσου για καμιά ώρα!

Πώς γνωρίζουμε ότι το να χωθείς σε μία μπανιέρα και απλώς να χαζεύεις εκεί για καμιά ώρα σου κάνει πράγματι καλό; Λοιπόν, εκτός του γεγονότος ότι ένα ζεστό αφρόλουτρο είναι φοβερά χαλαρωτικό (αρκεί να μην είναι κανένας στο σπίτι ή έστω να μην σε ενοχλούν), οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Loughborough στη Μεγάλη Βρετανία διεξήγαγαν έρευνα για να διαπιστώσουν αν και κατά πόσο η αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος μπορεί να οδηγήσει σε κάψιμο θερμίδων.

Η έρευνα επικεντρώθηκε σε 14 άνδρες (έχεις δίκιο, ο αριθμός είναι πολύ μικρός, αλλά μην αφήσεις αυτήν τη λεπτομέρεια να σε εμποδίσει από το να χαρείς τα νέα) τους οποίους χώρισαν σε δύο ομάδες: η πρώτη ομάδα όφειλε να κάνει ποδήλατο για μία ώρα (βαρετό και τρομακτικό), ενώ η δεύτερη ομάδα απολάμβανε ένα όμορφο, χαλαρωτικό μπάνιο στους 40◦ Κελσίου. (Μην ανησυχείς για το νούμερο, στους 40◦ Κελσίου είναι ρυθμισμένα τα περισσότερα τζακούζι, και δεν είναι ότι δεν τα απολαμβάνεις, ε; )

Να τι έγινε με βάση τον διάλογο:

«Η ποδηλασία οδήγησε στο κάψιμο περισσότερων θερμίδων σε σχέση με το ζεστό μπάνιο, αλλά το μπάνιο οδήγησε στο κάψιμο θερμίδων που αντιστοιχούν σε μισή ώρα περπάτημα (περίπου 140 θερμίδες). Οι τιμές του σακχάρου παρέμειναν σχετικά σε ίδια επίπεδα, αλλά η αύξηση των σακχάρεων του αίματος μετά την κατανάλωση φαγητού ήταν περίπου 10% χαμηλότερη στους συμμετέχοντες που απόλαυσαν το μπάνιο τους σε σχέση με τους ποδηλάτες».

Η έρευνα ακόμη έδειξε αλλαγές στη θερμοκρασία του σώματος, που ακολούθησε την άθληση. Η αύξηση της σωματικής θερμοκρασίας είναι σημαντική γιατί μας βοηθάει να αμυνόμαστε των ασθενειών όσο αθλούμαστε, αλλά η χρόνια υψηλή θερμοκρασία είναι υπεύθυνη για το μειωμένο ανοσοποιητικό. Η επαναλαμβανόμενη προκλητή αύξηση της θερμοκρασίας, όμως, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών όπως ο διαβήτης τύπου 2.

 

Αυτά είναι καλά νέα, όχι μόνο γιατί βρισκόμαστε στην αρχή τέτοιων ερευνών, αλλά και γιατί δείχνουν και τον δρόμο για άλλες έρευνες σχετικές με τη θερμοκρασία του σώματος και τα οφέλη που μπορούμε να αποκομίσουμε. Βέβαια, θα πρέπει να συνεχίσεις να αθλείσαι  και να τρέφεσαι σωστά, αλλά τουλάχιστον τώρα ξέρεις ότι ένα ζεστό αφρόλουτρο τις μέρες που χαλαρώνεις δεν είναι απλά καλό, αλλά είναι καλό για σένα.

Αν με χρειαστεί κανείς, θα καταναλώνω όλο το ζεστό νερό στην πολυκατοικία μου, μήπως, επιτέλους, αποκτήσω το σώμα των ονείρων μου!


Πηγή / Copyright: Hashtagnews.gr
Μετάφραση / Επιμέλεια άρθρου: hashtagnews.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Please enter your comment!
Please enter your name here